VIANOČNÁ OTVÁRACIA DOBA EXPEDÍCIA TOVARU DO 17. 12. 2024 NASLEDNE OD 6. 1. 2025. OD 23. 12. 2024 DO 3. 1. 2025 máme ZATVORENÉ. TEŠÍME SA NA VÁS OPÄŤ OD 6. 1. 2025!

informácie

Agrozet České Budějovice OH

Realizácia olejového hospodárstva pre spoločnosť Agrozet v Českých Budějoviciach. Výdaj ôsmich druhov olejov z 1000 l tankov a 200 l suda. Výdajné miesta osadené moderným monitorovacím bezdrôtovým systémom Pulse Pro s prípravou pre napojenie na nadradený systém Helios.

STROM Veľké Bielovice olejové hospodárstvo

Realizácia olejového hospodárstva pre spoločnosť STROM Praha vo Veľkých Bieloviciach, ktorá na slovenskom trhu zaisťuje dodávku a servis predovšetkým techniky John Deere. Výdaj kvapalín monitorovaný moderným bezdrôtovým systémom Pulse Pro s napojením priamo do systému STROM - Helios. Zber použitého oleja s montážnych jám a zberných mobilných odsávačiek/vypúšťačiek.

Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok pre zákazníkov spol. SOMAX TECH spol. s r. o.

(ďalej len „Reklamačný poriadok“)

1. Úvodné ustanovenia

Spotrebiteľ

 

Spotrebiteľom sa podľa § 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti zamestnania alebo povolania (ďalej len spotrebiteľ“ alebo „kupujúci“). Podrobnosti o ochrane spotrebiteľa sú vymedzené predmetným právnym predpisom a ostatnými právnymi predpismi na úseku ochrany práv spotrebiteľa (vrátane tých, na ktoré sa v Reklamačnom poriadku odkazuje).

1.1. Spoločnosť SOMAX TECH spol. s r.o., so sídlom Na Trávníku 474/20, 321 00 Plzeň - Litice, Česká republika , IČ: 018 21 547, zapísaná v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Plzni, odd. C, vl. č. 28851 (ďalej len „predávajúci“) Reklamačným poriadkom ustanovuje a spotrebiteľov v súlade s § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) riadne informuje o podmienkach a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady tovaru (ďalej tiež „reklamácia“), vrátane údajov o tom, kde môžu reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv.

1.2. Reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“), Zákonom o ochrane spotrebiteľa, zákonom č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými a účinnými na území Slovenskej republiky.

1.3. Reklamačný poriadok je v súlade s § 18 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa umiestnený na viditeľnom mieste dostupnom spotrebiteľovi v budove sídla predávajúceho a je zároveň zverejnený na internetovej stránke predávajúceho, https://www.somaxtech.sk. Uzavretím kúpnej zmluvy v predajni predávajúceho (v mieste sídla predávajúceho) alebo prostredníctvom e-shopu predávajúceho (https://www.somaxtech.sk/e-shop/) sa Reklamačný poriadok stáva súčasťou zmluvnej dokumentácie k uzatvorenej kúpnej zmluve medzi spotrebiteľom a predávajúcim. V prípade rozporu medzi Všeobecnými obchodnými podmienkami predávajúceho a Reklamačným poriadkom má v prípade otázok (právnych vzťahov) súvisiacich s reklamáciami (uplatnením zodpovednosti za vady tovaru) aplikačnú prednosť Reklamačný poriadok.

1.4. Reklamačný poriadok sa nevzťahuje na právny vzťah založený kúpou tovaru u predávajúceho v prípade, ak je spolukontrahentom predávajúceho iný subjekt, než spotrebiteľ. Ak je spolukontrahentom predávajúceho podnikateľ (viď. § 2 ods. 2 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov; ďalej len „Obchodný zákonník“), právny vzťah medzi predávajúcim a podnikateľom, predmetom ktorého je kúpa tovaru u predávajúceho, sa spravuje príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka (najmä § 429 a nasl. Obchodného zákonníka). Pokiaľ v konkrétnom prípade nestanovuje záručný list výrobcu dotknutého výrobku inak, záručná doba (záruka za akosť tovaru) je 12 mesiacov odo dňa kúpy a dodania tovaru kupujúcemu - podnikateľovi (pričom ustanovenie podľa tejto vety sa neaplikuje na zmluvné vzťahy so spotrebiteľmi).

2. Zodpovednosť za vady predaného tovaru

2.1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim (§ 619 ods. 1 Občianskeho zákonníka) a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (§ 619 ods. 2 Občianskeho zákonníka). Záručná doba je 24 mesiacov (§ 620 Občianskeho zákonníka); ods. 1.4. Reklamačného poriadku zostáva zachovaný.

2.2. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu z dôvodu vady je záručná doba 24 mesiacov, predávajúci však nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena (§ 619 ods. 1 Občianskeho zákonníka).

2.3. Pri použitých veciach (napr. vystavený kus tovaru) predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. V tomto prípade je záručná doba 12 mesiacov (§ 619 ods. 1 a § 620 ods. 2 Občianskeho zákonníka).

2.4. Vyhlásením v záručnom liste vydanom kupujúcemu môže predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej zákonom, pričom podmienky a rozsah tejto záruky určí v tomto záručnom liste (§ 620 ods. 5 Občianskeho zákonníka).

2.5. Záručné doby začínajú plynúť od dátumu prevzatia tovaru kupujúcim, resp. dňom jeho doručenia kupujúcemu. Ak má kúpený tovar uviesť do prevádzky iný podnikateľ, než predávajúci, začne záručná doba plynúť až odo dňa jeho uvedenia do prevádzky, ak kupujúci objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do 3 týždňov od prevzatia tovaru a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť (§ 621 Občianskeho zákonníka).

2.6. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady dodaného tovaru až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru; to isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka (§ 627 Občianskeho zákonníka).

2.7. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe (§ 626 ods. 1 Občianskeho zákonníka).

2.8. Ak predávajúci pri kúpe tovaru ponúka spotrebiteľovi k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar ako dar, je na spotrebiteľovi, či ponúkaný dar prijme alebo ho odmietne. Dar však nie je predaným tovarom, preto predávajúci nezodpovedá za jeho prípadné vady, teda neposkytuje na neho záruku. Ak však predávajúci o prípadných vadách daru vie, je povinný na ne spotrebiteľa pri ponuke daru upozorniť (§ 629 Občianskeho zákonníka). Ak má dar vady, na ktoré predávajúci spotrebiteľa neupozornil, je spotrebiteľ oprávnený ho vrátiť (§ 629 Občianskeho zákonníka). Ak spotrebiteľovi vznikne právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy alebo toto priznané právo (§ 7 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov) v zákonnej lehote využije, spotrebiteľ povinný vrátiť predávajúcemu všetko, čo podľa uzatvorenej kúpnej zmluvy od predávajúceho dostal, vrátane prijatého daru v rámci plnenia darovacej zmluvy ako závislej zmluvy od uzatvorenej kúpnej zmluvy, (§ 457 Občianskeho zákonníka v spojení s § 52a ods. 2 Občianskeho zákonníka), s výnimkou daru zachyteného na inom, ako hmotnom nosiči (elektronický obsah).

3. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamácie)

3.1. Spotrebiteľ si uplatňuje svoje práva zo zodpovednosti za vady tovaru osobne v mieste sídla predávajúceho (predajni), v písomnej forme na adresu sídla predávajúceho alebo emailom na vyššie uvedenú emailovú adresu predávajúceho (info@somaxplus.cz) (primerane viď § 18 ods. 2 Zákona o ochrane spotrebiteľa). Ak je v záručnom liste k tovaru uvedený iný podnikateľ určený na opravu (ďalej len „záručný servis“), ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, kupujúci si uplatní právo na opravu v tomto záručnom servise (§ 625 Občianskeho zákonníka). Adresy a telefónne/emailové kontakty záručných servisov (ak tieto existujú) sú uvedené v záručnom liste, prípadne inej akcesorickej dokumentácii.

3.2. Predávajúci prostredníctvom povereného zamestnanca alebo záručný servis je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie a reklamáciu vybaviť v lehote, ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní od uplatnenia reklamácie (§ 18 ods. 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa). V prípade reklamácie uplatnenej do 12 mesiacov od kúpy tovaru, predávajúci môže vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Ak predávajúci zamietne reklamáciu uplatnenú po 12 mesiacoch od kúpy tovaru, predávajúci je povinný informovať kupujúceho o tom, komu možno zaslať tovar na odborné posúdenie v súlade so Zákonom o ochrane spotrebiteľa. Odborným posúdením sa na účely vybavenia reklamácií rozumie aj stanovisko autorizovanej osoby alebo osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv alebo inej osoby podľa § 2 písm. n) Zákona o ochrane spotrebiteľa.

3.3. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie (§ 18 ods. 8 Zákona o ochrane spotrebiteľa). Týmto potvrdením je kópia reklamačného protokolu. Ak kupujúci uplatnil reklamáciu prostriedkami diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu e-mailom, ak mu bol tento kupujúcim oznámený alebo je mu inak známy, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom (§ 18 ods. 8 Zákona o ochrane spotrebiteľa).

3.4. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie, ak lehota na jej vybavenie začala plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim. (§ 18 ods. 9 Zákona o ochrane spotrebiteľa). Týmto písomným dokladom je kópia reklamačného protokolu s vyplnenou kolónkou vybavenie reklamácie alebo list obsahujúci písomné vyrozumenie o vybavení reklamácie. Ako doplnkové oznámenie k písomnému dokladu môže predávajúci zaslať kupujúcemu SMS správu alebo emailovú správu obsahujúcu informáciu o vybavení reklamácie s písomným potvrdením o jej odoslaní.

3.5. Pokiaľ kupujúcemu vznikne povinnosť prevziať reklamovaný tovar bez ohľadu na spôsob vybavenia reklamácie od predávajúceho alebo ho predávajúci v súlade s ustanoveniami Reklamačného poriadku alebo platných právnych predpisov na prevzatie tovaru vyzve, je kupujúci povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote 30 dní od vyzvania, tovar od predávajúceho na príslušnom mieste prevziať alebo kupujúci je oprávnený dať písomný súhlas na ekologickú likvidáciu reklamovaného tovaru, čím sa vzdáva svojho vlastníckeho práva k tovaru. Týmto súhlasom sa kupujúci zbavuje povinnosti prevzatia reklamovaného tovaru a vlastnícke právo k tovaru prechádza na základe reklamačného poriadku na predávajúceho.

3.6. Pokiaľ kupujúci neprevezme v súlade s ustanovením bodu 3.5. tohto článku Reklamačného poriadku tovar ani do 30 dní odo dňa, v ktorý mu povinnosť prevziať tovar vznikla alebo nedá písomný súhlas na ekologickú likvidáciu v rovnakej lehote, považuje sa reklamovaný tovar za neprevzatý tovar a prvým dňom omeškania vzniká medzi spotrebiteľom a predávajúcim zmluva o uložení veci podľa § 516 a nasl. Obchodného zákonníka a vzťahy predávajúceho a kupujúceho týkajúce sa predmetného tovaru sa spravujú uvedenými ustanoveniami Obchodného zákonníka a ostatnými právnymi predpismi SR, pričom predávajúci vystupuje v pozícii opatrovateľa a kupujúci v pozícii uložiteľa.

3.7. V prípade, že kupujúci neprevezme tovar v lehote uvedenej v predchádzajúcom bode, čím dôjde k vzniku zmluvy o uložení veci, je predávajúci oprávnený kupujúcemu účtovať za uloženie tovaru paušálnu náhradu za vynaložené náklady vo výške 10 EUR za každý začatý deň uloženia.

4. Všeobecné podmienky reklamácie

Pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady je kupujúci povinný:

a) predložiť doklad o kúpe, prípadne iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti preukázať, že tovar bol u predávajúceho,

b) zabezpečiť, aby tovar spĺňal všetky ostatné podmienky pre záručnú reklamáciu uvedené v záručnom liste,

c) predložiť originál záručného listu v prípade, že si kupujúci uplatňuje právo vyplývajúce zo záruky presahujúcej rozsah záruky stanovenej zákonom,

d) odovzdať predávajúcemu tovar v prípade uplatnenia reklamácie na príslušenstvo k predanému tovaru,

f) poskytnúť súčinnosť pri vyplnení reklamačného protokolu povereným pracovníkom predávajúceho a tento podpísať na znak súhlasu, prípadne uviesť k jeho obsahu výhrady, ktoré sa písomne poznačia a do protokolu a k týmto pripojí spotrebiteľ svoj podpis.

5. Spôsob vybavenia reklamácie

5.1. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci a je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť, a to buď osobne, alebo prostredníctvom poverenej osoby (§ 622 ods. 1 Občianskeho zákonníka).

5.2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu tejto súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady (§ 622 ods. 2 Občianskeho zákonníka).

5.3. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti (§ 622 ods. 3 Občianskeho zákonníka).

5.4. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí a tovaru) (§ 623 ods. 1 Občianskeho zákonníka).

5.5. Kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy aj vtedy, ak ide síce o odstrániteľnú vadu, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave tovar riadne užívať (§ 623 ods. 1 Občianskeho zákonníka). Za opätovné vyskytnutie sa vady po oprave sa považuje stav, ak sa rovnaká vada vyskytne tretí krát po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách.

5.6. Kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy aj vtedy, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre väčší počet vád vec riadne užívať (§ 623 ods. 1 Občianskeho zákonníka). Za väčší počet vád sa považujú súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné vady, pričom každá z nich bráni v riadnom užívaní.

5.7. Ak predávajúci reklamáciu nevybaví do 30 dní, kupujúci má rovnaké práva, akoby išlo o neodstrániteľnú vadu (§ 18 ods. 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa), t.j. právo na výmenu tovaru za nový tovaru alebo odstúpiť od zmluvy.

5.8. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu tovaru, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru (výrobku) (§ 623 ods. 2 Občianskeho zákonníka).

5.9. Ak má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy, záleží na kupujúcom, ktoré z týchto práv si uplatní. Len čo dôjde k voľbe a uplatneniu tohto nároku, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť a zároveň sa mu tieto nároky nekumulujú, ale majú alternatívny charakter.

6. Pozáručné opravy

Predávajúci je oprávnený sprostredkovať kupujúcemu pozáručné opravy tovaru prostredníctvom dohodnutých partnerov, a to v lehotách, spôsobom a v cenách určených týmto partnerom pre kupujúceho, o čom bude kupujúci informovaný bez zbytočného odkladu po obdržaní týchto informácií predávajúcim.

7. Alternatívne riešenie sporu

Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa odseku 1 odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania (§ 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov).

Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva SR (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/); kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti (a či vôbec), pričom možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.

8. Účinnosť

Reklamačný poriadok nadobúda platnosť dňom 1. 1. 2022 a účinnosť dňom 1. 1. 2022 a uzatvorením kúpnej zmluvy sa stáva súčasťou zmluvnej dokumentácie medzi stranami kúpnej zmluvy.


Reklamačným poriadkom nie sú dotknuté práva a povinnosti spotrebiteľa vyplývajúce z platnej a účinnej legislatívy, najmä Zákona o ochrane spotrebiteľa, či iných predpisov regulujúcich spotrebiteľské vzťahy na vnútornom trhu

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY SPOLOČNOSTI SOMAX TECH SPOL. S.R.O.

(ďalej len „VOP“)

 

Účelom VOP je upraviť práva a povinnosti predávajúceho (dodávateľa) na jednej strane a kupujúceho (spotrebiteľa alebo iného kupujúceho) na druhej strane v súvislosti s predajom Tovaru predávajúcim na základe uzatvorených kúpnych zmlúv za podmienok uvedených vo VOP a tiež upraviť práva a povinnosti súvisiace s užívaním webovej stránky http://www.somaxplus.cz (osobitne E-shopu: https://www.somaxtech.cz/e-shop/) a upraviť súvisiace právne vzťahy.

 

Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim (a práva a povinnosti vyplývajúce z týchto vzťahov) sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade, ak je zmluvnou stranou uzatvorenej kúpnej zmluvy spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené VOP zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (najmä § 588 a nasl.), zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov, zákonom č. 108/2000 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri domovom predaji a zásielkovom predaji v znení neskorších predpisov, zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov a tiež inými predpismi na úseku ochrany spotrebiteľa. V prípade, ak je zmluvným partnerom predávajúceho iný kupujúci ako spotrebiteľ (t.j. podnikateľ), riadia sa právne vzťahy neupravené VOP zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (najmä § 409 a nasl.).

 

  1. Všeobecné ustanovenia

 

1.1 Za účelom ustálenia obsahu a jednotného výkladu termínov používaných vo VOP sa význam (obsah) jednotlivých termínov ustaľuje na účely VOP nasledovne:

 

1.1.1 „E-shop“ znamená počítačový program - internetová aplikácia, ktorá je dostupná v sieti Internet prostredníctvom internetovej adresy http://www.somaxplus.cz/e-shop/, ktorej hlavnou funkcionalitou je zobrazenie, výber a objednanie Tovaru ponúkaného Užívateľom (vrátane možnosti oboznámenia sa s jeho technickou a inou obdobnou špecifikáciou a vlastnosťami);

 

1.1.2 „Spotrebiteľská zmluva“ je Kúpna zmluva, ak zmluvnou stranou na jednej strane je spotrebiteľ a na druhej strane predávajúci (dodávateľ); „Kúpna zmluva“ je synalagmatickou  zmluvou, na základe ktorej sa predávajúci zaväzuje dodať kupujúcemu hnuteľnú vec (Tovar) určenú jednotlivo alebo čo do množstva a druhu a previesť na neho vlastnícke právo k Tovaru a kupujúci sa zaväzuje zaplatiť dohodnutú kúpnu cenu za Tovar a Tovar prevziať.

 

1.1.3 „Predávajúci“ (dodávateľ) je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, pričom ako podnikateľ spotrebiteľovi alebo inému kupujúcemu ponúka alebo predáva výrobky a súvisiace plnenie špecifikované na E-shope. Predávajúcim je SOMAX TECH spol. s r.o., so sídlom Na Trávníku 474/20, 321 00 Plzeň - Litice, Česká republika, IČ: 018 21 547, zapísaná v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Plzni, odd. C, vl. č. 28851;  

 

1.1.4 „Kupujúci” je spolukontrahentom predávajúceho a jedná sa o spoločnú kategóriu pre spotrebiteľa aj iného kupujúceho (kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom). „Spotrebiteľom“ sa na účely VOP v súlade s § 2 písm. a) zákona  č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti zamestnania alebo povolania;

 

1.1.5 „Kupujúci”, ktorý nie je spotrebiteľom, je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti zamestnania alebo povolania;

 

1.1.6 „Uzatvorenie kúpnej zmluvy” - je kontraktačný proces, pričom objednávka kupujúceho predstavuje návrh (ofertu) na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Objednávkou vyjadruje kupujúci súhlas s VOP, ktoré sú zverejnené na webstránke E-shopu a sú dostupné v mieste sídla predávajúceho. Kúpna zmluva je uzatvorená okamihom prijatia objednávky kupujúceho do E-shopu, čím sa považuje objednávka za akceptovanú a o prijatí objednávky je kupujúcemu zaslané emailové potvrdenie. Pokiaľ nie je toto potvrdenie o prijatí objednávky odoslané, nedošlo k prijatiu objednávky a kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim tak nie je riadne uzatvorená. Akceptáciou objednávky kupujúceho predávajúcim vzniká medzi zmluvnými stranami kúpna zmluva v rozsahu špecifikovanom v akceptovanej objednávke kupujúceho. Vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán kúpnej zmluvy sú vymedzené kúpnou zmluvou, VOP a všeobecne záväznými právnymi predpismi účinnými na území SR. Uzatvorením kúpnej zmluvy sa VOP stávajú neoddeliteľnou súčasťou zmluvnej dokumentácie k uzatvorenej kúpnej zmluve medzi kupujúcim a predávajúcim. Na uzatvorenie kúpnej zmluvy nemá kupujúci právny nárok (t.j. je len na predávajúcom, či objednávku kupujúceho akceptuje, odmietne alebo predloží protinávrh kupujúcemu);

 

1.1.7 „Nákupný košík“ znamená časť E-shopu, ktorá je automaticky generovaná aktiváciou príslušných funkcií Užívateľom v rámci jeho konania v užívateľskom prostredí E-shopu, najmä pridaním alebo odobraním Tovaru, alebo súvisiaceho plnenia, resp. zmenou jeho kvantity (https://www.somaxtech.cz/kosik/);

 

1.1.8 „Občiansky zákonník“ znamená zákon číslo 40/1964 Zb., Občiansky zákonník v platnom znení;

 

1.1.9 „Prevádzkovateľom“ sa rozumie predávajúci, ak správu E-shopu nevykonáva iný subjekt určený predávajúcim.; Všade tam, kde sa vo VOP použije termín Prevádzkovateľ, myslí sa tým súčasne aj Predávajúci, ak z konkrétneho ustanovenia nevyplýva inak, pričom uvedené platí aj vice versa;

 

1.1.10 „Prístupové údaje“ znamenajú unikátne prihlasovacie meno a k nemu priradené unikátne heslo vložené Užívateľom do databázy E-shopu pri Registrácii a slúžia na jednoznačnú identifikáciu konkrétneho kupujúceho v E-shope a databázach predávajúceho. Kupujúci (užívateľ) sa zaväzuje nesprístupniť prístupové údaje tretím osobám bez súhlasu predávajúceho (prevádzkovateľa);

 

1.1.11 „Registrácia“ znamená elektronickú registráciu Užívateľa do databázy E-shopu, a to vyplnením aspoň povinných registračných údajov indikovaných v užívateľskom rozhraní E-shopu a Prístupových údajov a ich následným uložením do databázy E-shopu; Užívateľ je povinný uvádzať správne a pravdivé údaje v súvislosti s registráciou (najmä pravdivo vyplniť svoju emailovou adresu, identifikačné údaje a dodaciu adresu) a nesie zodpovednosť za údaje, ktoré v súvislosti s registráciou prevádzkovateľovi do formuláru uvedie.

 

1.1.12 „Užívateľ“ znamená akákoľvek právnická alebo fyzická osoba, ktorá užíva E-shop bez ohľadu na to, či predloží Predávajúcemu objednávku (návrh na uzatvorenie zmluvy) alebo nie. V prípade uzatvorenia kúpnej zmluvy je užívateľ v pozícii kupujúceho a preto všade tam, kde sa vo VOP použije termín Užívateľ, myslí sa tým súčasne aj Kupujúci, ak z konkrétneho ustanovenia nevyplýva inak, pričom uvedené platí aj vice versa;

 

1.1.13 „Užívateľský účet“ znamená časť E-shopu, ktorá je každému jednému Užívateľovi na jeho žiadosť zriadená Registráciou (t.j. je pre každého Užívateľa unikátna) a sprístupnená po zadaní Prístupových údajov do prostredia E-shopu. Prostredníctvom užívateľského účtu pristupuje užívateľ do svojho užívateľského rozhrania; Vytvorenie užívateľského účtu je oprávnením a nie povinnosťou kupujúceho v súvislosti s uzatváraním kúpnej zmluvy;

 

1.1.14 „Tovar“ znamená vec ponúkanú Predávajúcim na predaj kupujúcemu (resp. potenciálnemu kupujúcemu) prostredníctvom E-shopu a v prípade uzatvorenia kúpnej zmluvy sa Tovarom rozumie plnenie, ktorého dodanie kupujúcemu je predmetom uzatvorenej kúpnej zmluvy (čím nie je dotknutý synalagmatický charakter uzatvorenej kúpnej zmluvy);

 

  1. Kontraktačný mechanizmus

 

2.1 Objednávku (ofertu) vykoná kupujúci vložením požadovaného tovaru do košíka na E-shope, vyplnením svojich údajov (ev. aj registráciou) a potvrdením (odoslaním) objednávky predávajúcemu prostredníctvom E-shopu. Kupujúci berie na vedomie, že fotografie produktu sú len ilustratívne, ak nie je pri konkrétnom Tovare uvedené inak.

 

2.2. Objednávka je odoslaná v momente, kedy sú vyplnené všetky polia objednávkového formuláru a zároveň je odsúhlasené oboznámenie sa s VOP; Návrh sa považuje za odoslaný v momente kliknutia na „Odeslať objednávku“. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne a úplné a nie je povinný tieto údaje kontrolovať či overovať.

 

2.3. Kúpna zmluva je uzatvorená okamihom prijatia objednávky kupujúceho do E-shopu, čím sa považuje objednávka za akceptovanú. Akceptáciou objednávky kupujúceho do Eshopu vzniká medzi zmluvnými stranami kúpna zmluva v rozsahu špecifikovanom v akceptovanej objednávke kupujúceho. Predávajúci po obdržaní objednávky vyrozumie kupujúceho elektronickou poštou o prijatí alebo odmietnutí objednávky do Eshopu, pričom potvrdenie o prijatí objednávky je potvrdením o uzatvorení kúpnej zmluvy. Doručenie potvrdenia o prijatí objednávky do Eshopu  je finálnou podmienkou vzniku zmluvného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim. Pokiaľ nie je toto potvrdenie o prijatí objednávky odoslané, nedošlo k prijatiu objednávky a kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim tak nie je riadne uzatvorená. Spolu s potvrdením o prijatí objednávky zašle predávajúci kupujúcemu aj VOP v elektronickej podobe na email uvedený pri objednávke Tovaru a súvisiacu dokumentáciu.

 

2.4. Náklady súvisiace s použitím komunikačných prostriedkov, dátového pripojenia a HW a SW počítačového vybavenia, či telekomunikačných prostriedkov potrebných na odoslanie objednávky predávajúcemu prostredníctvom E-shopu platí a znáša kupujúci bez nároku na ich kompenzáciu predávajúcim.

 

2.5. Predávajúci je oprávnený pred akceptáciou objednávky kontaktovať kupujúceho za účelom opakovaného (dodatočného) potvrdenia objednávky. Predávajúci je oprávnený odmietnuť doručenú objednávku, najmä z dôvodu objektívnej nemožnosti dodať kupujúcemu (oferentovi) požadovaný tovar.

 

  1. Kúpna zmluva

 

3.1 Na riadne uzatvorenú kúpnu zmluvu sa vzťahujú nasledovné ustanovenia VOP:  

 

3.1.1 Kupujúci kupuje od predávajúceho Tovar, ktorý si kupujúci zvolil v užívateľskom prostredí E-shopu vložením do Nákupného košíka, a to v množstve, ktoré si zvolil alebo nastavil u daného Tovaru v užívateľskom prostredí E-shopu a kupujúci sa zaväzuje zaplatiť predávajúcemu za daný Tovar cenu, ktorá je uvedená pri zvolenom Tovare v užívateľskom prostredí E-shopu (celková kúpna cena za dodanie Tovaru v zvolenej kvantite predávajúcim, ktorú bude predávajúci kupujúcemu fakturovať). S technickými parametrami Tovaru je kupujúci povinný sa riadne oboznámiť pred odoslaním objednávky a nesie zodpovednosť za neoboznámenie sa s technickými parametrami objednaného Tovaru. V E-shope sú uvedené aktuálne a platné ceny, ktoré sú cenami konečnými, t.j. vrátane DPH, prípadne všetkých ďalších daní a poplatkov, ktoré musí kupujúci pre získanie tovaru zaplatiť, to sa netýka prípadných dopravných (prepravných) nákladov a pod., ktoré sú uvádzané až v rámci nákupného košíku Eshopu a ich výška sa odvíja od voľby kupujúceho. Akciové ceny platia do vypredania zásob pri uvedení počtu kusov akciového Tovaru alebo po dobu časovo určenú a kupujúci si môže objednať len také množstvo Tovaru, ktoré má predávajúci reálne k dispozícii, resp. ktoré je reálne schopný kupujúcemu dodať, pričom predávajúci negarantuje okamžitú dostupnosť všetkých ponúkaných produktov (tovarov). Aktuálne dostupné spôsoby dopravy Tovaru kupujúcemu sú uvedené vždy na E-shope (pri vytváraní objednávky).

 

3.1.2 Kúpnu cenu Tovaru a prípadné ďalšie náklady spojené s dodaním Tovaru kupujúcemu na základe uzatvorenej kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť 1. platbou v hotovosti pri osobnom prevzatí Tovaru; 2. platbou v hotovosti na dobierku v prípade dopravy Tovaru kupujúcemu, ak to konkrétny spôsob dopravy (z viacerých alternatív) umožňuje; 3. bezhotovostnou platbou platobnou kartou pri kúpe Tovaru v prípade osobného prevzatia tovaru alebo platobnou kartou dopravcovi, ak je táto platobná možnosť umožnená na E-shope; 4. bezhotovostnou platbou platobnou bránou pri vytváraní objednávky prostredníctvom E-shopu, ak je táto platobná možnosť umožnená na E-shope (v prípade odmietnutia objednávky po úhrade ceny zodpovedajúcej kúpnej cene Tovaru sa takto uhradená čiastka vráti kupujúcemu); 5. prostredníctvom úveru poskytnutého treťou osobou, ak je táto platobná možnosť umožnená na E-shope; alebo 6. bezhotovostne bankovým prevodom na účet predávajúceho vedený v peňažnom ústave, ktorý je špecifikovaný na vystavenej faktúre po prijatí objednávky predávajúcim.

 

3.1.3 Predávajúci má právo až do momentu odoslania Tovaru kupujúcemu od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to z akéhokoľvek dôvodu alebo bez uvedenia dôvodu. Za odstúpenie od kúpnej zmluvy sa považuje aj doručenie oznámenia kupujúcemu, že Tovar nemožno kupujúcemu dodať. Právo na odstúpenie od zmluvy je dané aj vtedy, ak kupujúci kúpi Tovar v E-shope za cenu zverejnenú omylom v dôsledku chyby na strane predávajúceho.

 

3.1.4 Až do úhrady kúpnej ceny Tovaru je predávajúci oprávnený neodovzdať Tovar na poštovú prepravu alebo dopravu kupujúcemu, ak sa predávajúci s kupujúcim nedohodli inak; to sa primerane týka aj osobného prevzatia Tovaru v mieste sídla predávajúceho.

 

3.1.5 Spôsob zabalenia Tovaru určuje výhradne predávajúci; spôsob zabalenia Tovaru môže na žiadosť a na náklady kupujúceho zmeniť alebo upraviť.

 

3.1.6 Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu náklady spojené s balením a doručením tovaru Užívateľovi, a to vo výške uvedenej v danej objednávke v užívateľskom prostredí E-shopu.

 

3.1.7 Užívateľ má právo zvoliť si z možností zobrazených Užívateľovi v užívateľskom prostredí E-shopu jednak spôsob zaplatenia kúpnej ceny za Tovar a prípadne spôsob dopravy Tovaru (ak je táto možnosť v okamihu objednávky Tovaru prípustná).

 

3.1.8 Pokiaľ niektorý zo spôsobov platby obsahuje informácie o nákladoch na realizáciu takejto platby, je Užívateľ povinný znášať náklady na realizáciu platby, ktoré sú uvedené pri danej platbe v užívateľskom prostredí E-shopu.

 

3.1.9 V prípade bezhotovostnej úhrady kúpnej ceny Tovaru je kupujúci povinný uviesť variabilný symbol alebo iný identifikačný údaj k bankovému prevodu, ktorý bol na tento účel určený predávajúcim a kupujúci nesie zodpovednosť za akýkoľvek následok súvisiaci s odoslaním platby bez uvedenia tohto predpísaného identifikačného údaju.

 

3.1.10  Kúpna cena Tovaru sa považuje za uhradenú pripísaním príslušnej čiastky (peňažnej sumy) na bankový účet vedený v peňažnom ústave určený na tento účel predávajúcim alebo úhradou kúpnej ceny Tovaru v hotovosti v sídle predávajúceho pri osobnom prevzatí tovaru.

 

3.1.11 Predávajúci má právo poskytnúť kupujúcemu zľavu z kúpnej ceny Tovaru. Poskytnuté zľavy alebo akcie nemožno kombinovať, ak sa predávajúci s kupujúcim nedohodne inak.  

 

3.1.12 Súčasťou kúpnej ceny Tovaru nie sú žiadne platby, poplatky alebo iné odmeny, ktoré musí kupujúci vynaložiť na služby poskytnuté tretími stranami v súvislosti so zaplatením kúpnej ceny za Tovar; tieto náklady sú výhradne nákladmi kupujúceho.

 

3.1.13 Na kupujúceho prechádza vlastnícke právo k Tovaru okamihom úhrady celej kúpnej ceny Tovaru (ktorú predávajúci kupujúcemu fakturuje, bližšie viď bod 3.1.10 VOP).  

 

3.1.14 Predávajúci sa zaväzuje dodať Tovar kupujúcemu v primeranej lehote od uzatvorenia kúpnej zmluvy. Všetky lehoty pre dodanie Tovaru uvedené v užívateľskom rozhraní E-shopu sú len orientačné a sú závislé primárne od kapacitných možností dopravcu či poštového podniku.

 

3.1.15 Predávajúci zašle vždy kupujúcemu daňový doklad - faktúru s náležitosťami riadneho účtovného dokladu v elektronickej podobe, a to na emailovou adresu kupujúceho zadanú pri danej objednávke do Užívateľského prostredia E-shopu.

 

3.1.16 Prevádzkovateľ poskytuje Užívateľovi na zakúpený Tovar záruku v dĺžke uvedenej v Reklamačnom poriadku pre zákazníkov spol. SOMAX TECH, spol. s.r.o. dostupnom na adrese (URL link):https://www.somaxtech.sk/informacie/reklamacny-poriadok/, ktorým sa upravujú práva a povinnosti súvisiace so zodpovednosťou za vady dodaného Tovaru a súvisiace otázky zmluvného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcimi.

 

3.1.17 Nebezpečenstvo straty, poškodenia alebo zničenia Tovaru prechádza na kupujúceho momentom prevzatia zásielky (Tovaru) kupujúcim alebo ním poverenou osobou od dopravcu (vrátane poštového podniku) alebo okamihom osobného prevzatia v mieste sídla predávajúceho.

 

  1. Užívateľský účet a užívanie E-shopu

 

4.1 Užívateľ má právo zriadiť si registráciou užívateľský účet na E-shope.

 

4.2 Užívateľ má povinnosť zadať pred vstupom do užívateľského účtu prístupové údaje.

 

4.3 Identifikačné údaje užívateľa zadané pri registrácii sa považujú za údaje zadané pri každej nasledujúcej objednávke každého Tovaru prostredníctvom užívateľského účtu (vrátane adresy na doručenie Tovaru), ktorú užívateľ vykoná po prihlásení sa do svojho užívateľského účtu.

 

4.4 Užívateľ nesmie poskytnúť tretím osobám pridelené prístupové údaje, ani umožniť akýkoľvek iný prístup do užívateľského účtu a užívateľ je povinný učiniť všetky primerané opatrenia k ich utajeniu. Užívateľ v plnom rozsahu zodpovedá za následky zavineného neoprávneného užitia prístupových údajov alebo užívateľského účtu a za škodu takto spôsobenú prevádzkovateľovi alebo tretím osobám. V prípade straty, odcudzenia alebo iného narušenia alebo ohrozenia prístupových údajov je užívateľ povinný oznámiť túto skutočnosť bez zbytočného odkladu prevádzkovateľovi, ktorý v primeranej lehote poskytne užívateľovi nové prístupové údaje.

 

4.5. Prevádzkovateľ týmto udeľuje užívateľovi nevýhradnú licenciu k riadnemu užívaniu E-shopu spôsobom upraveným VOP.

 

4.6 Prevádzkovateľ má právo zmeniť E-shop, teda jeho technické riešenie alebo užívateľské rozhranie.

 

4.7 Prevádzkovateľ má právo obmedziť alebo prerušiť funkčnosť E-shopu prípadne prístup k nemu na nevyhnutnú dobu z dôvodu údržby alebo opravy E-shopu alebo inej skutočnosti na strane prevádzkovateľa.

 

4.8 Užívateľ je povinný pri užívaní E-shopu dodržiavať účinné právne predpisy Slovenskej republiky a právne záväzné akty EÚ, je povinný užívať E-shop riadne tak, aby iným subjektom nevznikali akékoľvek ujmy a aby užívanie bolo súladné s dobrými mravmi či zásadami poctivého obchodného styku. Akúkoľvek škodu, ktorá by porušením tejto povinnosti užívateľa prevádzkovateľovi alebo tretím osobám vznikla, je užívateľ povinný nahradiť v plnom rozsahu.

 

4.9 V prípade porušenia VOP alebo kúpnej zmluvy alebo účinných právnych predpisov má prevádzkovateľ právo jednostranne zrušiť užívateľský účet a odmietnuť zodpovednému užívateľovi zriadenie nového užívateľského účtu. Prevádzkovateľ je oprávnený zrušiť užívateľský účet užívateľa aj v prípade, ak tento nie je využívaný po dobu dlhšiu ako 30 po sebe nasledujúcich dní, t.j. pokiaľ sa za uvedenú dobu užívateľ do užívateľského účtu neprihlásil.

 

  1. Alternatívne riešenie sporov

 

5.1 V prípade, ak kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má kupujúci právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť kupujúceho podľa predchádzajúcej vety zamietne alebo na takúto žiadosť nezareaguje v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania kupujúcim, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov“). Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je (i) Slovenská obchodná inšpekcia, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Slovenská obchodná inšpekcia - ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Bajkalská 21/A, p. p. 29, 827 99 Bratislava 27 alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr@soi.sk alebo (ii) iný oprávnený subjekt zapísaný v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (dostupný na stránke URL link: http://www.mhsr.sk/, pričom kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .

 

5.2     Návrh kupujúceho na začatie alternatívneho riešenia sporu musí v zmysle § 12 ods.3 zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov obsahovať:

 

  1. a) meno a priezvisko spotrebiteľa, adresu na doručovanie, elektronickú adresu a telefonický kontakt, ak ich má,
  2. b)     presné označenie predávajúceho,
  3. c)      úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností,
  4. d)     označenie, čoho sa kupujúci ako spotrebiteľ domáha,
  5. e)      dátum, kedy sa kupujúci ako spotrebiteľ obrátil na predávajúceho so žiadosťou o nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s predávajúcim bol bezvýsledný,
  6. f)      vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii ani nebolo vo veci ukončené alternatívne riešenie sporu spôsobom podľa         20 ods. 1 písm. a) až e) zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.

 

5.3 Návrh možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie návrhu môže kupujúci využiť formulár, ktorého vzor je kupujúcemu k dispozícii na stiahnutie na E-shope a ktorý je dostupný aj na webovom sídle Ministerstva hospodárska Slovenskej republiky (http://www.mhsr.sk/) a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov. K návrhu kupujúci priloží doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu.

 

  1. Ochrana osobných údajov

 

6.1 Pri spracúvaní osobných údajov prevádzkovateľ postupuje podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.4.2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len „GDPR“) a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

 

6.2 Podrobné informácie o tom, ako prevádzkovateľ zhromažďuje, spracúva a chráni osobné údaje Užívateľov pri využívaní E-shopu sú upravené v zásadách ochrany osobných údajov na adrese https://www.somaxtech.sk/informacie/zpracovani-osobnich-udaju/, kde sú detailne špecifikované spôsoby spracúvania osobných údajov a práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho v súvislosti s ochranou osobných údajov (vrátane práv dotknutej osoby v intenciách GDPR).

 

  1. Kontaktné údaje a doručovanie

 

7.1 Aktuálne platné kontaktné údaje prevádzkovateľa pre komunikáciu s užívateľom sú uvedené vo VOP a v užívateľskom rozhraní E-shopu cez URL link: https://www.somaxtech.cz/kontakt/.

 

7.2.      Kupujúcemu sa Tovar doručuje na adresu uvedenú pri vytvorení objednávky na E-shope (bez ohľadu na registráciu užívateľa). Listiny doručované medzi zmluvnými stranami môžu byť doručované osobne, prostredníctvom poštového podniku alebo prostredníctvom elektronickej pošty. Listiny zasielané kupujúcemu sa zasielajú vždy na jeho kontaktnú adresu uvedenú pri vytváraní objednávky cez E-shop (bez ohľadu na registráciu užívateľa). Listiny zasielané medzi kupujúcim a predávajúcim prostredníctvom poštového podniku sa považujú za doručené aj ak sa vrátili odosielajúcej zmluvnej strane s reláciou poštového podniku Adresát neznámy, neprevzaté v odbernej lehote alebo ak ich adresát odmietol prevziať, a to dňom vrátenia zásielky odosielajúcej zmluvnej strane.

 

  1. Vady tovaru, odstúpenie od kúpnej zmluvy a limitácia náhrady škody

 

8.1 Otázky súvisiace s reklamáciou tovaru, uplatnením práv zo zodpovednosti za vady dodaného tovaru a možnosťou na odstúpenie od uzatvorenej kúpnej zmluvy sú upravené v Reklamačnom poriadku pre zákazníkov spol. SOMAX TECH, spol. s.r.o. a súvisiacej dokumentácii (vr. Poučenia spotrebiteľa o možnosti uplatnenia práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy) dostupných na stránke E-shopu cez https://www.somaxtech.sk/informacieúreklamacny-poriadok/ a https://www.somaxtech.sk/informacie/obchodnie-podminky/.

 

8.2. V prípade kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľmi, zodpovedá predávajúci voči kupujúcemu za akúkoľvek škodu, vrátane zmluvných pokút a zmluvných či zákonných sankcií, vzniknutú v súvislosti s plnením kúpnej zmluvy, len v súhrnnej výške do 25 % z kúpnej ceny Tovaru bez DPH (fakturovanej sumy bez DPH) - teda bez ohľadu na počet porušení kúpnej zmluvy zo strany predávajúceho. Limitácia škody podľa tohto ustanovenia sa neuplatní v prípade, ak bola škoda spôsobená úmyselným protiprávnym konaním predávajúceho.

 

  1. Záverečné ustanovenia

 

9.1 Na právne vzťahy neupravené VOP sa vzťahuje úprava obsiahnutá v Reklamačnom poriadku pre zákazníkov spol. SOMAX TECH, spol. s.r.o. a súvisiacej dokumentácii a tiež ustanovenia Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a v prípade kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľmi, sa na tieto vzťahy vzťahuje úprava zákona č. 513/ 1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov.

 

9.2 Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (ako orgán štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou), tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa na obrátenie sa s podnetom (žiadosťou) na orgán alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov.

 

9.3 Kupujúci berie na vedomie a akceptuje, že otváracou (prevádzkovou) dobou predávajúceho je doba od 7.30 do 16.00 v každý pracovný deň, pričom len počas otváracích hodín posudzuje doručené objednávky kupujúcich s cieľom zváženia ich akceptácie. Týmto nie je dotknutá možnosť nepretržitého využívania E-shopu. V prípade výpadku informačného systému predávajúceho (E-shopu či iného počítačového vybavenia) alebo zásahu vyššej moci predávajúci nenesie zodpovednosť za nedodržanie prevádzkovej doby. Zmeny v prevádzkovej dobe počas sviatkov alebo zmeny realizované z iných dôvodov je predávajúci oprávnený vykonať oznámením na stránke E-shopu bez nutnosti zmeny VOP.

 

9.4 VOP nadobúdajú platnosť dňom 1. 1. 2022 a účinnosť dňom 1. 1. 2022 a uzatvorením kúpnej zmluvy sa stáva VOP súčasťou zmluvnej dokumentácie medzi stranami kúpnej zmluvy.

 

9.5 VOP môže predávajúci meniť alebo doplňovať, pričom týmto oprávnením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti VOP zo zmluvných vzťahov medzi predávajúcim a kupujúcimi. Obchodné podmienky kupujúceho sú voči predávajúcemu v súvislosti plnením uzatvorenej kúpnej zmluvy neúčinné, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodnú inak.

 

VOP nie sú dotknuté práva a povinnosti spotrebiteľa vyplývajúce z platnej a účinnej legislatívy, najmä Zákona o ochrane spotrebiteľa, či iných predpisov regulujúcich spotrebiteľské vzťahy na vnútornom trhu.

POUČENIE SPOTREBITEĽA O MOŽNOSTI UPLATNENIA PRÁVA NA ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY

 

          Predávajúci (v celom ďalšom texte tohto poučenia):

 

                                 SOMAX TECH spol. s r. o.

          So sídlom:      Na Trávníku 474/20, 321 00 Plzeň - Litice, Česká republika

          IČ:                  018 21 547

          DIČ:                CZ01821547

          Registrácia:    Obchodný register vedený Krajským súdom v Plzni, odd. C, vl. č. 28851

          Email:             info@somaxplus.cz               Telefón: +421 377 322 185

 

          Spotrebiteľ

 

          Spotrebiteľom sa podľa § 2 písm. a) zákona  č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti zamestnania alebo povolania. Podrobnosti o ochrane spotrebiteľa sú vymedzené predmetným právnym predpisom a ostatnými právnymi predpismi na úseku ochrany práv spotrebiteľa (vrátane tých, na ktoré sa v poučení odkazuje).

 

  1. Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy

 

         Spotrebiteľ má právo odstúpiť od uzatvorenej kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od uzatvorenej kúpnej zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme tovar ako predmet uzatvorenej kúpnej zmluvy. Pri uplatnení práva na odstúpenie od uzatvorenej kúpnej zmluvy nás ako predávajúceho spotrebiteľ informuje o svojom rozhodnutí odstúpiť od uzatvorenej kúpnej zmluvy jednoznačným vyhlásením (určitým a zrozumiteľným prejavom vôle). Vyhlásenie môže mať aj:

 

          -  písomnú formu - doručením odstúpenia od zmluvy na adresu sídla predávajúceho (osobne alebo prostredníctvom poštového podniku) alebo

 

          - elektronickú formu - doručením odstúpenia od zmluvy na emailovú adresu predávajúceho obchod@somaxtech.sk

Na tento účel môže spotrebiteľ použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý mu bol predávajúcim odovzdaný alebo zaslaný (viď nižšie).

 

          Formulár na odstúpenie od uzatvorenej kúpnej zmluvy je neoddeliteľnou súčasťou tohto poučenia a je doručovaný spotrebiteľovi na emailovú adresu udanú pri zadávaní objednávky tovarov u predávajúceho prostredníctvom jeho webového sídla - eshopu (https://www.somaxtech.cz/), prípadne je odovzdaný spotrebiteľovi pri osobnom prevzatí tovaru v mieste sídla predávajúceho. Priložený formulár je použiteľný tak na písomnú ako aj elektronickú formu odstúpenia od uzatvorenej kúpnej zmluvy v intenciách tohto poučenia. Ak je v súvislosti s odstúpením od zmluvy tovar zasielaný spotrebiteľom predávajúcemu prostredníctvom poštového podniku, je spotrebiteľ povinný priložiť predmetný formulár (alebo inú listinu o odstúpení od uzatvorenej zmluvy aj do balíka s vracaným tovarom).

 

         Pre posúdenie dodržania lehoty na odstúpenie od uzatvorenej kúpnej zmluvy je rozhodujúci deň odovzdania listiny o odstúpení od zmluvy (formulárovej alebo neformulárovej) spotrebiteľom na poštovú prepravu predávajúcemu.

  1. Dôsledky odstúpenia od kúpnej zmluvy

 

         Po odstúpení od uzatvorenej kúpnej zmluvy vráti predávajúci spotrebiteľovi všetky platby, ktoré uhradil v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy, najmä celú reálne uhradenú kúpnu cenu v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy za objednaný tovar, ktorý (ktorého odplatné dodanie) je predmetom uzatvorenej kúpnej zmluvy (bez ohľadu na to, či bola hradená jednorázovo alebo vo viacerých platbách), vrátane prepravných (dopravných) nákladov na doručenie tovaru spotrebiteľovi. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak spotrebiteľ zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý je ponúkaný predávajúcim za účelom dopravy tovaru spotrebiteľovi. K vráteniu uhradenej peňažnej sumy dôjde bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia listiny o odstúpení od zmluvy predávajúcemu, pričom vrátenie bude realizované rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použili pri realizácii platby, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby. Predávajúci si nebude v tejto súvislosti účtovať akékoľvek dodatočné poplatky za realizáciu platby spotrebiteľovi.

 

         Platba za zakúpený tovar bude spotrebiteľovi uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na adresu sídla predávajúceho alebo po predložení riadneho dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť predávajúcemu podľa toho, čo nastane skôr, pričom sa jedná o odkladaciu podmienku realizácie platby spotrebiteľovi.

 

  1. Spôsob vrátenia tovaru

 

         Tovar môže spotrebiteľ zaslať predávajúcemu (v prípade odstúpenia od zmluvy) na adresu jeho sídla (Na Trávníku 474/20, 321 00 Plzeň - Litice, Česká republika) alebo ho môže spotrebiteľ vrátiť osobne na adrese sídla predávajúceho. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ bez nároku na ich kompenzáciu predávajúcim. Tovar je spotrebiteľ povinný vrátiť do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od uzatvorenej kúpnej zmluvy, spolu s kompletnou dodanou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, vrátane originálneho obalu a v stave, v akom tovar prevzal. Lehota sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ tovar v tejto lehote odovzal na poštovú prepravu. V prípade, že bude vrátený tovar nekompletný či poškodený, môže predávajúci vracanú kúpnu cenu znížiť o tomu odpovedajúcu čiastku - zníženie hodnoty tovaru (v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru); v súlade s § 10 ods. 4 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

 

  1. Poškodený tovar

 

         Spotrebiteľ je zodpovedný za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

a.)  Pri doručení dopravcom (prepravcom):

Spotrebiteľ je povinný bezprostredne pri dodaní prekontrolovať spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť pásky prelepujúcej a izolujúcej prepravný obal, príp. poškodenie balíka) podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci má právo odmietnuť prevzatie neúplnej alebo poškodenej zásielky a toto svoje rozhodnutie je povinný oznámiť dopravcovi.

         

V prípade zistenia poškodenia tovaru po prevzatí zásielky a po odchode dopravcu z dôvodu, že poškodenie nebolo možné inak zistiť, je spotrebiteľ povinný notifikovať predávajúceho o tejto skutočnosti spolu s uplatnením nároku za zodpovednosť za vady tovaru u prepravcu (dopravcu) najneskôr v nasledujúci pracovný deň po dodaní tovaru (zásielky) v súlade s jeho reklamačným poriadkom a inými predpismi regulujúcimi poskytovanie prepravných služieb, pričom sa spíše formálny zápis o škode a uplatnení nároku na náhradu škody. Spotrebiteľ následne oznámi podrobnosti o tomto reklamačnom konaní so zaslaním skenu/kópie predmetného zápisu predávajúcemu prostredníctvom vyššie uvedeného kontaktného emailu alebo poštou na adresu sídla predávajúceho (s uvedením čísla účtovného dokladu a čísla objednávky, špecifikáciou vady a uvedením kontaktu za účelom reklamačného konania).  

 

b.)  Pri osobnom odbere v mieste sídla predávajúceho:

Spotrebiteľ je povinný prekontrolovať tovar bezprostredne pri prevzatí. Akékoľvek poškodenie tovaru alebo nekompletnosť balenia je spotrebiteľ povinný bezodkladne nahlásiť poverenému pracovníkovi predávajúceho na výdaj tovaru, ktorého dodanie spotrebiteľovi je predmetom uzatvorenej kúpnej zmluvy. Poškodenie tovaru, ktoré nebolo zjavne viditeľné v čase prevzatia, je potrebné nahlásiť prostredníctvom vyššie uvedeného kontaktného emailu alebo poštou na adresu sídla predávajúceho (s uvedením čísla účtovného dokladu a čísla objednávky, špecifikáciou vady a uvedením kontaktu za reklamačného konania), a to najneskôr do nasledujúceho dňa po prevzatí tovaru. Na neskoro podané reklamácie nebude predávajúci prihliadať a nároky nebudú uznané.

 

  1. Nemožnosť odstúpenia od kúpnej zmluvy (Informácia podľa § 7 ods. 6 zák. č. 102/2014 Z.z.)

            Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od uzatvorenej zmluvy, predmetom ktorej je:

 

  1. a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom

                        spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením                                  tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby,                         a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,

  1. b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na                               finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť                           počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
  2. c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru                               vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
  3. d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
  4. e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z       dôvodu                        ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po                               dodaní porušený,
  5. f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne                   zmiešaný s iným tovarom,
  6. g) predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia                           zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena                                 závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
  7. h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne   požiadal                      predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je                             predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na             vykonanie opravy alebo                     údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ             si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
  8. i) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových                                      záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak                                    spotrebiteľ tento obal rozbalil,
  9. j) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o         predplatnom a                                    predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
  10. k) poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom             automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb                                            súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci                                    zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
  11. l) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho                           poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že                                    bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie                od zmluvy.

FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD UZATVORENEJ KÚPNEJ ZMLUVY

 

 

V prípade, ak si ako spotrebiteľ želáte odstúpiť od uzatvorenej kúpnej zmluvy, vyplňte a doručte kupujúcemu tento formulár

 

          - v písomnej forme na adresu sídla predávajúceho (osobne alebo prostredníctvom poštového podniku) alebo

 

          - v elektronickej forme ho zašlite na emailovú adresu predávajúceho uvedenú nižšie v tomto formulári.

 

 Predávajúci :

                                 SOMAX TECH spol. s r. o.

          So sídlom:      Na Trávníku 474/20, 321 00 Plzeň - Litice, Česká republika

          IČ:                  018 21 547

          DIČ:                CZ01821547

          Registrácia:    Obchodný register vedený Krajským súdom v Plzni, odd. C, vl. č. 28851

          Email:             info@somaxplus.cz

          Telefón:          +421 377 322 185

 

 Kupujúci (spotrebiteľ):

Ako spotrebiteľ (kupujúci) týmto predávajúcemu oznamujem, že využívam svoje právo a odstupujem od riadne uzatvorenej kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je dodanie tovaru špecifikovaného nižšie (vrátane poskytnutia súvisiaceho plnenia predávajúcim):

 

 

  • Číslo faktúry:
  • Popis tovaru:

 

  • Dátum prevzatia tovaru:
  • Meno a priezvisko spotrebiteľa:
  • Email/telefonický kontakt na spotrebiteľa:
  • Adresa spotrebiteľa (trvalý/prechodný pobyt):
  • Číslo bankového účtu vo formáte IBAN:
  • Dôvod odstúpenia (nepovinné):

 

 

Dátum                                                                                  Vlastnoručný podpis  

Spracovanie osobných údajov

INFORMÁCIE o spracovaní osobných údajov

podľa čl. 13 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (ďalej tiež ako „GDPR“) poskytnuté správcom:
Správca:
SOMAX TECH spol. s r.o., IČO: 01821547, DIČ: CZ01821547,
so sídlom Na Trávniku 474/20, Litice, 321 00 Plzeň,
zapísanú v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Plzni, oddiel C, vložka 28851
(ďalej len „Správca”)

V súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (ďalej len „Zmluva“) medzi Vami ako zákazníkom, ak ste fyzická osoba (ďalej len „Subjekt údajov“), 
a Správcom ako druhou zmluvnou stranou Vás Správca informuje v zmysle čl. 13 GDPR o spracovaní osobných údajov, ku ktorému dôjde
v súvislosti s uzavretím Zmluvy:

1. Totožnosť a kontaktné údaje Správcu
  • Správcom osobných údajov je SOMAX TECH spol. s r.o., IČO: 01821547, DIČ: CZ01821547, so sídlom Na Trávniku 474/20, Litice, 321 00 Plzeň, 
     zapísanú v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Plzni, oddiel 8.
  •    Kontaktné údaje Správcu sú nasledujúce: adresa pre doručovanie SOMAX TECH spol. s r.o., 
      Na Trávniku 474/20, Litice, 321 00 Plzeň, adresa elektronickej pošty: info@somaxtech.cz, telefón +420 377 322 185 
      (ďalej len „Kontaktné údaje Správcu“).
    
  • Správca nemenoval poverencov na ochranu osobných údajov.
   

 2. Účel spracovania osobných údajov
Správca spracováva nasledujúce osobné údaje získané od Subjektu údajov na základe Zmluvy uzatváranej prostredníctvom e-shopu somaxtech.sk:

meno a priezvisko;
údaje spojené s dopravou (dodacia adresa);
kontaktné údaje (emailová adresa, telefón);
údaje spojené s platbou (bankové spojenie);
údaje o zakúpenom tovare;
ďalšie informácie zodpovedajúce svojou povahou osobnému údaju, ktoré budú náhodne voľnou formou oznámené Subjektom údajov v objednávke 
či pri uzavretí Zmluvy bez toho, aby boli vyžadované Správcom;
(spoločne ďalej len „Osobné údaje“). Osobné údaje Subjektu údajov spracováva Správca iba na nižšie uvedené účely a na základe uvedených právnych základov v súlade s článkom 6 ods.1 GDPR: plnenie Zmluvy, ktorá bola medzi Subjektom údajov a Správcom uzavretá; je to nevyhnutné pre plnenie právnej povinnosti Správcu (najmä povinností súvisiacich s ohlasovacou povinnosťou voči orgánom verejnej správy,
povinností vyplývajúcich z daňových predpisov a iných právnych predpisov);
ďalej bude emailová adresa Subjektu údajov použitá podľa § 7 ods. 3 č. 480/2004 Zb., o niektorých službách informačnej spoločnosti,
v znení neskorších predpisov, v súlade
s oprávneným záujmom Správcu pre zasielanie obchodných oznámení Správcu e-mailom.
Toto zasielanie obchodných oznámení Správca môže Subjekt údajov kedykoľvek zrušiť. Pre tento účel bude Správca spracovávať emailovú adresu
Subjektu údajov do doby zrušenia zasielania obchodných oznámení zo strany Subjektu údajov; to sa však nedotýka iných účelov spracovania
emailovej adresy Subjektu údajov.
V prípade, že bude Správca užívať Osobné údaje na iný účel, než ktorý je stanovený v tejto Informačnej doložke, bezodkladne poskytne Subjektu
údajov informáciu o tomto inom účele a ďalšie informácie uvedené v tejto Informačnej doložke.
Zo strany Správcu nedochádza k automatickému individuálnemu rozhodovaniu v zmysle čl. 22 GDPR. 3. Ďalší príjemcovia Osobných údajov Osobné údaje Subjektu údajov môžu byť Správcom sprístupnené týmto tretím osobám: externému poskytovateľovi účtovných a daňovo-poradenských služieb na spracovanie účtovníctva a daňovej agendy Správca, externému poskytovateľovi právnych služieb; externému poskytovateľovi platobných služieb na e-shope Správca; externému poskytovateľovi prepravných služieb; orgánom verejnej správy; osobám majetkovo prepojeným so Správcom; môžu byť náhodne sprístupnené osobám poskytujúcim Správcovi a/alebo ďalším príjemcom serverové, webové, cloudové alebo IT služby, či osobám, ktoré sú obchodnými partnermi Správcu, ak je to potrebné na splnenie uvedených účelov.
Správca nemá v úmysle odovzdať Osobné údaje Subjektu údajov tretím osobám z krajín mimo EÚ a EHP.

Profilujúcimi (marketingovými) cookies dávajú užívatelia právo poskytnúť dáta tretím stranám za účelom online marketingu.
4. Doba uloženia Osobných údajov Osobné údaje Subjektu údajov budú Správcom spracovávané po dobu trvania Zmluvy a dobu nasledujúcich piatich (5) rokov od splnenia Zmluvy
(zodpovedajúcej prípadnej záruke, ak je poskytnutá, a ďalej premlčacej lehote nárokov oboch strán Zmluvy), alebo po dobu nevyhnutnú na plnenie
archivačných a iných zákonných povinností Správca podľa platných právnych predpisov, ak trvajú dlhšie ako určený čas.
Zasielanie obchodných oznámení Správcu na emailovú adresu Subjektu údajov môže Subjekt údajov kedykoľvek zrušiť. Pre tento účel bude Správca údajov
archivovať emailovú adresu Subjektu údajov do doby zrušenia zasielania obchodných oznámení zo strany Subjektu údajov; to sa však nedotýka iných účelov
spracovania emailovej adresy Subjektu údajov.
5. Práva Subjektu údajov V súlade s predpismi na ochranu osobných údajov má Subjekt údajov tieto práva: Právo na prístup Osobným údajom u Správcu, čo znamená, že Subjekt údajov môže kedykoľvek požiadať o potvrdenie Správcu, či Osobné údaje sú
alebo nie sú spracovávané, a ak sú, potom na aké účely, v akom rozsahu, komu sú sprístupnené,
ako dlho budú spracovávané, či má právo na opravu, výmaz, obmedzenie spracovania alebo vzniesť námietku, odkiaľ Osobné údaje boli získané,
a či dochádza na základe spracovania Osobných údajov k automatickému rozhodovaniu, vrátane prípadného profilovania. Subjekt údajov má tiež
právo získať kópiu Osobných údajov, pričom prvé poskytnutie je bezplatné, za ďalšie poskytnutie potom môže Správca požadovať primeranú úhradu
administratívnych nákladov;
Právo na opravu Osobných údajov, čo znamená, že Subjekt údajov môže kedykoľvek požiadať Správcu o opravu či doplnenie Osobných údajov,
ak by boli nepresné alebo neúplné;
Právo na výmaz Osobných údajov, čo znamená, že Správca musí vymazať Osobné údaje pokiaľ (i) už nie sú potrebné na účely, na ktoré boli
zhromaždené alebo inak spracované, (ii) Subjekt údajov odvolá súhlas a neexistuje žiadny ďalší dôvod na spracovanie,
( iii) Subjekt údajov vznesie námietky proti spracovaniu a neexistujú žiadne prevažujúce oprávnené dôvody na spracovanie,
(iv) spracovanie je protiprávne alebo (v) to ukladá zákonná povinnosť;
Právo na obmedzenie spracovania Osobných údajov, čo znamená, že pokiaľ sa nevyriešia sporné otázky ohľadom spracovania Osobných údajov,
konkrétne ak (i) Subjekt údajov popiera presnosť Osobných údajov, (ii) spracovanie je protiprávne, ale namiesto výmazu Osobných údajov chce
Subjekt údajov ich spracovanie iba obmedziť, (iii) Správca už Osobné údaje nepotrebuje pre účely spracovania, ale Subjekt údajov áno, alebo
(iv) pokiaľ Subjekt údajov vznesie námietku proti spracovaniu podľa čl. 5.1.6. tejto informačnej doložky, tak Správca môže mať Osobné údaje iba
uložené a ďalšie spracovanie je podmienené súhlasom Subjektu údajov, prípadne tým, že tieto Osobné údaje sú potrebné z dôvodu určenia, výkonu
alebo obhajoby právnych nárokov;
Právo na prenositeľnosť údajov, čo znamená, že Subjekt údajov má právo získať Osobné údaje, ktoré poskytol Správcovi so súhlasom na spracovanie
alebo na účely plnenia zmluvy, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte, a ďalej má právo, ak je to technicky uskutočniteľné,
aby Správca tieto údaje postúpil inému správcovi;
Právo vzniesť námietku proti spravovaniu Osobných údajov, čo znamená, že Subjekt údajov môže u Správcu podať písomnú či elektronickú námietku
proti spracovaniu svojich Osobných údajov, čím spôsobí, že Správca Osobné údaje ďalej nespracováva, pokiaľ nepreukáže závažné oprávnené dôvody
pre spracovanie, ktoré prevažujú nad záujmy Subjektu údajov alebo jeho právami a slobodami.
Všetky svoje práva, stanovené predchádzajúcim odsekom, môže Subjekt údajov uplatniť u Správcu buď písomnou formou doporučeným listom alebo
elektronickou formou na Kontaktných údajoch Správcu.
Ďalej má Subjekt údajov právo podať sťažnosť proti spracovaniu Osobných údajov na SVK: https://www.vlada.gov.sk/urad-na-ochranu-osobnych-udajov-sr/ ÚRAD NA OCHRANU OSOBNÝCH ÚDAJOV SR Hraničná 12 820 07 Bratislava Telefón: 02/ 323 13 214 E-mail: statny.dozor@pdp.gov.sk Internetová stránka: http://www.dataprotection.gov.sk/